Autor Wątek: Wezoglowy i smoki  (Przeczytany 391 razy)

Peterek

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2759
  • Afryka Dzika
Wezoglowy i smoki
« dnia: 25 Maj 2018, 13:04 »
Witam ;D
Od zawsze polecam jako dodatkowa obsade do wezoglowow jakies Polypterusy.
Smoki sa spokojne i swietnie pasuja do naszych ulubiencow.
Niesa terytorialne i przy karmieniu niestanowia zadnej rywalizacji.
Nieraz sie widzi spore Channy z mniejszymi smoczkami czy na odwrot ktore zyja w przyjazni.
No,ale taki uklad niedziala zawsze tak idealnie.
Czasami moga sie zdarzyc takie przypadki jak na fotkach.
Rzadko bo rzadko ale sie zdarzaja.......






Tomaso

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1163
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Maj 2018, 23:21 »
Ciekawe czy ten drugi Smok przeżył taki spory posiłek?
Afryka 450L

Peterek

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2759
  • Afryka Dzika
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Maj 2018, 00:28 »
Niemam pojecia.
Ale na zdjeciach jest Channa aurantimaculata.
Czyli subtropikalny gatunek gdzie niepowinien byc trzymany z tropikalnymi smokami.
Wiec obsada ogolnie zle dobrana i sa tego skutki co widac na fotkach.

Tomaso

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1163
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Maj 2018, 12:27 »
Kurde, wszędzie piszą by nie trzymać zimnolubnych z tropikalnymi. Zawsze wtedy cierpi któryś gatunek  ::)
Afryka 450L

ProjectFlowerhornPL

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Rafał
    • Mój You Tube Strony Flowerhorn.pl już nie ma
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Maj 2018, 19:16 »
Może ktoś po prostu specjalnie go tak nakarmił????:o
Ludzie mają różne zboczenia

Peterek

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2759
  • Afryka Dzika
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Maj 2018, 23:40 »
Może ktoś po prostu specjalnie go tak nakarmił????:o
Ludzie mają różne zboczenia

Wszystko mozliwe :(

Peterek

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2759
  • Afryka Dzika
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Lipiec 2018, 07:57 »
Jak pisalem wczesniej uwazam ze smoki sa swietnymi towarzyszami dla naszych wezoglowow.
Ale zaczyna mnie mocno denerwowac cos u smokow.
A mianowicie ich "niesamowita predkosc" przy karmieniu >:(
One sa tak wolne ze az niemozliwe :o
Staram sie je czasami podkarmiac ale zeby z drugiej strony nieprzekarmiac wezoglowow.
I po prostu sie nieda!
Nawet rzucajac im zarcie pod pysk one sie zastanawiaja przez chwile czy to zjesc lub omijaja zarcie i plyna gdzies dalej.
Czy one tak wolna mysla,sa naprawde slepe czy niesa po prostu glodne ??? :-\
Mocno mnie to wk.....a >:(

Raciczka

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 793
  • Afryka 720l
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Lipiec 2018, 08:25 »
Ale nie wszystkie ... tempo pojawienia się po żarcie senegalusów u mnie jest błyskawiczne ! jak nie smoki ...
Natomiast jak pisałam w innym wątku - nie wiem czy utrzymam endli - z nimi jest tak jak pisałeś. Nie dosyć, że w słabej kondycji ze sklepu to jeszcze totalne ślamazary.
Pozdrawiam,
Monia

Peterek

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2759
  • Afryka Dzika
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Lipiec 2018, 08:29 »
Bo ogolnie senegale sa jak nie smoki ;)
Mega aktywne i dobrze widza ;D
Szkoda tych endli,mam nadzieje ze niedlugo otworza oczy i pyski.....

Tomaso

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1163
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Lipiec 2018, 17:18 »
U mnie Obscura zje ile chce - nigdy za dużo. reszta jest dla smoków, które o dziwo potrafią szybciej szamać niż Buszowce  :o
Dodatkowo mam pokarmy, których Obscura nie tknie a smoki jedzą (drewnojady, Mączniki, dendrobeny)
Afryka 450L

Peterek

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2759
  • Afryka Dzika
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Lipiec 2018, 18:55 »
U mnie Obscura zje ile chce - nigdy za dużo. reszta jest dla smoków, które o dziwo potrafią szybciej szamać niż Buszowce  :o
Dodatkowo mam pokarmy, których Obscura nie tknie a smoki jedzą (drewnojady, Mączniki, dendrobeny)

Tez tak mialem wczesniej ze africany malo jadly,byly wybredne i pokarm zostawal dla smokow co mnie bardzo cieszylo.
Ale teraz kiedy temperatura w akwa podskoczyla do 28-29C to africany zjawiaja sie w sekunde kiedy cokolwiek wrzuce do akwa i wszystko wchlaniaja a tego niechce.
Moje buszowce tez sa szybkie ale nietak jak wezoglowy oczywiscie ;)
Delhezi to jeszcze jakos sobie radzi ale ten drugi smok palmas buettikoferi prawie nic nieje bo jest tak wolny ze az tragedia :-\

Tomaso

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1163
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Lipiec 2018, 13:23 »
To jest niestety problem z Polypterusami. Są niesłychanie anemiczne w zdobywaniu pokarmu. Przez nie przekarmiamy inne ryby.
Afryka 450L

Peterek

  • Moderator Globalny
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2759
  • Afryka Dzika
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Sierpień 2019, 17:12 »
Prosze zobaczcie jak pieknie razem sie prezentuja pleuro z endli 8)
Swietny kontrast miedzy rybkami.

Photography by Dominik Niemeier


Matti

  • CHANNA AURANTII
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 603
  • CHANNA AURANTII
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Sierpień 2019, 15:57 »
Nooo fajnie to wygląda. Pewno jeszcze lepiej jak ryby będą dorosłe :)
Matti

Tomaso

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1163
Odp: Wezoglowy i smoki
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Sierpień 2019, 09:52 »
Chyba, że Endi ją zje  ;)
Afryka 450L